Året då målen (nästan) satt

av nosvis

Inga fler tävlingar inplanerade vilket innebär att jag lika gärna kan summera året så här en fredag natt efter knytjulbord med goda arbetsvänner. Lite P3 i lurarna och en hel del lagrad julmust i kroppen känner jag mig redo att blicka tillbaka på det som varit och samtidigt spetsa blicken mot det nya milstolpar som ska sättas med besked. För att kunna analysera hur målen nåtts behövde jag fräscha upp minnet och bläddrade tillbaka i arkivet. Hitta detta bittra om än något hoppfulla inläggom ångest och ouppfyllda mål och som avslutades med några konkreta uppgifter under 2012. Hade lite så där glömt bort vilka mål vi satte men tänkte att ”det nog som vanligt inte uppnåtts”, en riktig uppläxning borde man få när man har en sådan inställning, självförtroendet glittrar inte direkt. Snopen jag som fick se att vi nått större delen av målen! Vad hände då under 2012? agility uppflytt till hopp 3 ( dock inte agility 3). Vad ska man säga? Super nöjd då vi knappt tränat eller tävlat något. Motivationen har inte funnits och frågan är om den någonsin kommer tillbaks. Hoppas lite sol och gröntgräs kan få mig på andra tankar under 2013 men känslan nu är att 2013 blir agilityfritt. lydnad LP 2 var målet 1:pris fick vi ihop men tävlade inget mer efter det utan börja slipa på 3:an, roligare så 😉 räddning godkänt slutprov satt som en smäck och Misty visade i vilket sammanhang hon gör sig själv rättvis. Målet uppfyllt vilket känns enormt bra! Nytt mål 2013? Godkänt förarutbildning och MRT! Ska även kolla upp kvalregler för SM. drag glömde visst anmäla till sm typ 😮 inför 2013 blir det även lägre sök till våren. Slipa på plats med skott så kanske vi vågar ut oss i högre. Något som hände 2012 som inte var planerat var en till hund. Dock kan jag Inte klaga, bästa beslutet jag tagit på länge 😉 För Dylan blir det förhoppningsvis debut i li1 under hösten 2013. Hoppas han ska utvecklas i Vallningen och bli redo för VP under 2014. vet inte hurCamilla tänkt med MH kanske blir våren 2014? Lillf Elton då? Han är lite sliten i kroppen men hoppas han ska hänga på några år till. Blir nog inget tävlande där utan han får fortsätta träna på kul och njuts av livet<3 det stora som händer under nästa år är flytten till hus! Vi flyttar innan jul ut till svärföräldrarna stuga för att sen i april landa hemma i latorp i VÅRAT hus 😀

20121208-013821.jpg

20121208-014103.jpg

20121208-013858.jpg